فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
بهترین مکان برای پیدا کردن تمام مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/02/02
تعداد محصولات اضافه شده : 315
تعداد فروشهای کاربر : 420
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه

   پروژه مالی حسابداری کالا در شرکت گاز

الهام دلدار 1397/10/18 دسته بندی : حسابداری 0

حسابها در سيستم حسابداري شركت گاز به صورت كدينگ و استاندارد در سطح كل صنعت نفت تعريف شده بشكلي كه براي هر منطقه يك رمز مديريت تعريف شده

تاريخچه مصرف گاز طبيعي در جهان : 4

تاريخچه صنعت گاز در ايران : 5

تاريخچه شركت ملي گاز ايران : 6

بخش اول 8

استاندارد نمودن کالا 8

اهمیت و نقش کالا 8

بخش دوم : طبقه بندی کالا 21

مقدمه 21

لزوم تجدید نظر در مشخصات کالاها و اصلاح و بروز نگهداری آنها 53

سيستم حسابداري شركت ملي گاز : 55

تفضيلي نوع هزينه منطقه واحد رمز مديريت 55

سطوح حسابها : 55

نرم افزارها : 57

طبقه بندي كالا در شركت گاز : 57

مراحل خرید مستقیم کالا : 59

حسابداري كالا : 60

اصطلاحات : 61

حسابها : 62

فرمهاي ورودي به سيستم كالا 64

مراحل انجام هزينه 66

ثبتهاي حسابداري خريد داخلي 67

خريد هاي خارجي 68

مراحل خريد خارجي : 68

روش نگهداري كالا در انبار: 71

تاريخچه مصرف گاز طبيعي در جهان :

متصاعد شدن گاز از زمين هم در مكتوبات قديم و هم در نوشته هاي عصر جديد تحرير شدهاست شعله ور شدن گازها توسط رعد و برق و يا عوامل طبيعي ديگر هميشه قابل مشاهدهبوده است وجود پديده هاي مشتعل طبيعي نظير آتش جاويدان باكو در درياي خزر و چشمهسندان در نزديك كارستون در ايالت ويرجينياي غربي و ... همه نمايشي از وجود گازطبيعي در گذشته است كه عموماً هم وقوع انها توام با ترس و خرافات طرح مي گرديده اندو بر همين مبنا تا اواخر قرن هفده اعتقاد بر اين بوده است كه گاز متصاعد شده ازحبابهاي سطح آب باعث مي شود تا اب مانند نفت بسوزد و ان را آب جادويي ميدانستند

اعتقاد بر اين است كه اول بار چيني ها در 3000 سال قبل استفاده عملي ازگاز را براي تبخير آب نمك ه عمل آورده اند اين گاز بنابر شواهد تاريخي از عمق 300تا 600 متر خارج مي گشته و مورد استفاده بوده است اما استفاده صنعتي از گاز بهاوايل قرن هجدهم مي رسد.

در اين سال اول بار شخصي انگليسي به نام ( مرداك) ازگاز حاصل از زغال سنگ به صورت مجزا در محل مسكوني خود استفاده نموده است كه اينتجربه باعث شد از گاز براي روشنايي در فضاي باز استفاده نمايند كه اين امر درسالهاي 4-1802 در انگليس انجام شد. همچنين در سال 1855 با اختراع مشعل بنسن كه توسطيك شيميدان آلماني به همين نام ابداع شده بود اختلالات و نوسانات شعله هاي گازكنترل و مهار شد كه اين اختراع توسط دانشمند آلماني ديگر ( فن ولزباخ ) تكميلشد.

عليرغم كشف مخازن گاز در اواخر قرن 19 در امريكا بدليل مشكلات حمل استفادهاز گاز تا 1930 رونق نداشت البته سابقه حمل گاز با لوله به سال 1870 برميگردد.
يعني به عبارتي گازرساني به محوطه كارخانه سوهر كه با استفاده از گازتمامي محوطه ان روشن شد همچنين در اين هنگام در خانه شخصي و محوطه كارخانه رئيس يكياز كارخانه هاي پارچه بافي منچستر از گاز براي روشنايي استفاده شده است.

در اينسال سعي گرديد با استفاده از لوله هايي كه از تنه درخت كاج ساخته شده بود گاز راعبور دهند اولين لوله چدني در سال 1872 در امريكا براي انتقال گاز مورد استفادهقرار گرفته است.

اما با پيشرفت در امر لوله سازي در سال 1924 اولين خط لوله چدنيبه طول 350 كيلومتر در آمريكا بين دو شهر مورد استفاده قرار گرفت اولين سال استفادهاز گاز طبيعي در امريكا به سال 1821 باز مي گردد و اولين چاه گاز با عمق 9 متر درشهر فردونا به بهره برداري رسيده است همچنين اولين شركت در اين خصوص در همان كشوردر سال 1865 تاسيس و در سال 1885 نود واحد صنعتي در ناحيه پنسيليوانيا از گاز طبيعياستفاده كرده اند.

تاريخچه صنعت گاز در ايران :

بر اساس برخي نوشته هاي تاريخي ايرانيان در امر استفاده از گاز و ديگر مشتقات نفتيبر ساير اقوام معاصر خود پيشي گرفته اند وجود بقاياي اتشكده ها و معابدي نظير ( آتشجاوداني ) نزديك كركوك كه به مشعل بخت النصر معروف بوده در نزديكي يك مخزن گازطبيعي واقع بوده است همچنين بقاياي معابد زرتشتيان در نزديكي مسجد سليمان ، آتشكدهآذر گشسب در آذربايجان و ...گواهي بر اين امر مي باشند و روشن نگه داشتن آتشكده هادر فلات مركزي و جنوبي ايران و ساير مناطق كه محروم از جنگلهاي انبوه بوده اند دردوران باستان نيز گواهي بر استفاده از منابع طبيعي ديگر از جمله نفت و گاز بودهاست.

آنچه كه روشن است مناطق غرب و جنوب غرب ايران از منابع عمده نفت و گاز ميباشند و در گذشته به دليل عمق بسيار كم برخي از اين سفره هاي زيرزميني با فرسايشخاك و يا حركت گسلها و ... باعث تراوش مواد نفتي به بيرون شده و ايرانيان متفكر بهاستناد اسناد تاريخي بسياري پيشتر از فلسطيني ها ، سومري ها و چيني ها از نفت و گازبه گونه هاي ابتدايي و تصادفي و بدون برنامه ريزي استفاده مي كرده اند كه البتهبيشتر اين مصارف براي پايدار نگه داشتن آتشكده ها بوده است.

اما در دوران معاصرو پس از كشف اولين چاههاي نفت در ايران رشد بسيار زيادي در صنعت نفت و گاز ايرانمشاهده مي شود كه امارهاي موجود گوياي اين امر مي باشند.
نخستين اسناد تاريخ درمورد استفاده از گاز در ايران به زمان قاجاريه و سلطنت ناصرالدين شاه مربوط مي شودموقعي كه وي در سال 1873 ميلادي به لندن سفر كرده بود چراغهاي گازي كه روشني بخشمعابر بودند تعجب وي را برانگيخت و او علاقه مند به بازديد از كارخانه چراغ گاز شدوي پس از بازگشت به ايران دستور احداث و استفاده از كارخانه چراغ گاز را صادر كرددر اين رابطه گوشه هايي از كتاب منتظم ناصري گوياي بيشتر اصل مطالب است.

امااستفاده محدود از گاز تا سال 1908 ميلادي ادامه داشته است كه گازهاي همراه نفت دران سالها سوزانده مي شده است اما پس از رشد تدريجي صنايع نفت استفاده از گاز طبيعيبراي تامين سوخت و محركه هاي كمپورسورها و مولدهاي برق و مصارف داخلي منازل سازمانيدر مناطق نفت خيز مورد توجه واقع شد و در كنار فعاليتهاي اصلي مربوط به نفت كوششهايمحدودي براي فراورش و استفاده از گاز نيز انجام گرفت.

اولين تجربه مستقل استفاده از گاز خارج از حوزه مناطق نفت خيز به تغذيه كارخانه جديد التاسيس مجتمع كودشيميايي شيراز بر مي گردد كه توسط وزارت صنايع معادن وقت در سال 1344 احداث و بهرهبرداري شد و به همين منظور خط لوله اي به قطر 10 اينچ و طول تقريبي 215 كيلومتر ازگچساران به شيراز احداث شد كه با نصب يك واحد كوچك نم زدايي به بهره برداري رسيد وسالها مورد استفاده بوده است

شامل ورد 70صفحه ای


خرید و دانلود | 7,000 تومان
نوع فایل :doc | تعداد صفحات :70

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط