فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
بهترین مکان برای پیدا کردن تمام مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/02/02
تعداد محصولات اضافه شده : 315
تعداد فروشهای کاربر : 420
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه

   پروژه كارورزي رنگ و تركيبها در گرافيك

حسین کوهستانیان 1395/12/09 دسته بندی : گزارش کارآموزی و کارورزی 0

دانلود پروژه كارورزي رنگ و تركيبها در گرافيك

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

رشته:گرافيك

تعداد صفحات: 33

 

 

دانلود پروژه كارورزي رنگ و تركيبها در گرافيك

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

رشته:گرافيك

تعداد صفحات: 33

 

 

 

 

فهرست:

مقدمه   

چند رنگ پرکاربرد    

بازتاب هاي رنگ     

رنگبندي  

قرمز      

زرد       

سبز        

آبي       

بنفش     

قهوهاي

سفيد      

سياه      

رنگهاي گرم        

رنگهاي سرد          

رنگهاي زنده        

رنگهاي مرده يا کدر و يا کلي            

رنگهاي روشن      

رنگهاي تيره         

 

عنوان    

ترکيب هاي تهاجمي

ترکيبهاي آرام       

ترکيبهاي خون گرم و مهيج  

ترکيبهاي خون سرد وطيبعي

ترکيبهاي منطقي گرم         

ترکيبهاي منطقي سرد         

ترکيبهاي جوان     

ترکيب هاي زنانه     

ترکيبهاي شگفت انگيز          

فهرست منابع        

 

مقدمه:

دنيائي كه ما آن را نظاره ميكنيم از دو عنصر مهم تجسمي تشكيل شده است. اين دو عنصر عبارتند از: فرم«شكل» و رنگ، كه هر كدام لازم و ملزوم يكديگرند.

هر موجودي كه در اين دنيا به چشم ميخورد، ابتدا از لحاظ شكل و اندازه احساس ميگردد، سپس درحالي كه داراي پوششي از رنگ است مورد توجه قرار ميگيرد. درعين حال رنگ علامت مشخصه هر شيئي طبيعي است، چنانكه يك گل سرخ به خاطر رنگش از دور جلب توجه ميكنند و نظر بيننده را به خود معطوف ميدارد و يك ميوة رنگي، با رنگش اعلام ميكند كه رسيده است يا نارس ميباشد.

زماني كه به سطح فلزات نگاه ميكنيم، با توجه به رنگ آنها ميتوانيم جنس و حتي وزن آنها را احساس نمائيم.  هر وقت به رنگ قرمز آهن گداخته نظر مياندازيم، به صورت طبيعي از لمس كردن آن خودداري مينمائيم. رنگ قرمز كه نمايشگر رنگ آتش است، نمايانگر خود نيز هست، بنابراين ملاحظه ميكنيم كه عنصر رنگ در دو مورد جداگانه، مفهوم و ارزش متفاوتي پيدا ميكند.

ملاحظه ميكنيم كه اهميت رنگ در زندگي انسان اگر بيش از شكل و فرم نباشد، كمتر از آن نيست. معمولاً در آموزشگاهها، از طريق آموزش هندسه و اندازهها، توجه دانش آموزان را به شكلها و فرمهاي طبيعت متوجه ميسازند.دربارة فرمهاي هندسي از جمله دايره، مربع، مثلث وروابط بين آنها آموزشهايي داده ميشود و حجمهاي هندسي مورد مطالعه قرار ميگيرند و تعادل و توازن شكلها در نظر گرفته ميشوند، يا اينكه با دانش  «پرسپكتيو» آشنا ميگردند، و با سطح و حجم آشنايي به دست ميآورند، ليكن كمتر به رنگ و نقش و اهميت آن در زندگي انسان توجه داده ميشود.

***

دنيائي كه ما ناظر آن هستيم، پوشيده از رنگ است. رنگ براي فرد عالم، همانند هنرمند حائز اهميت است. براي همة مردم نيز لازم است كه به اين پديده با دقت خاصي توجه شود و دسته بنديهايي انجام پذيرد.

رؤيت رنگها همواره در رابطه با ( طبيعت اشياء) و (چگونگي تابش نور)  و ( وضعيت عضو بينائي) است و بايد كه در همة حالات، خصوصاً در زماني كه رنگها را تجزيه و تحليل مينمائيم به سه نكتة فوق توجه كافي بنمائيم. در تزيين فضاهاي تزئيني، در معماري، در مهندسي برق، در زمينةتبليغات، در عالم سينما، براي فرد عادي در تفرجگاه، براي هنرمند در كارگاه، داشتن هشياري و حساسيت لازم به رنگها ضروري است. بايد به رنهاي اوليه، ثانويه، ثالث، به رنگهاي مكمل وقوانين تركيب رنگها، به تضاد رنگ مايه‌‌ها و دايره و كرة رنگ توجه كافي نمود و براي ارزيابي رنگها، آنها را از نظر توزيع سطوح رنگ، درخشش آن و كيفيت هر رنگ و ابعاد و سطوح آنها مورد دقت قرار داد.


خرید و دانلود | 2,300 تومان
نوع فایل :word

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط