فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
بهترین مکان برای پیدا کردن تمام مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/02/02
تعداد محصولات اضافه شده : 315
تعداد فروشهای کاربر : 420
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه

   سوخت های پاک

سید زینب حسینی 1393/10/19 دسته بندی : پروژه و مقاله 0

یکی از کشورهای پیشگام در این سرمایه گذاری های کلان، امریکا است. این شاید تنها به دلیل وضعیت نسبتاً قابل قبول اقتصادی این کشور نباشد، بلکه شاید حجم بالای آلاینده دی اکسیدکربن در هوای تنفسی، دولت این کشور را به سرمایه گذاری کلان در زمینه ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی خودروهای هیدروژنی مجاب کرده است. شنیده ها حاکی از آن است که دولت امریکا ۱۴۵ میلیارد دلار بابت طرح های راه اندازی کارخانه های تولیدکننده خودروهای هیدروژنی در نظر گرفته است که ۵۰ میلیارد آن طی ۱۵ سال آینده در فاز اول طرح هزینه خواهد شد.

موضوع:سوخت های پاک

فهرست مطالب

پیشگفتار : 3
چکیده 4
مقدمه : 8
هوای فشرده: 9
گاز طبیعی فشرده (CNG): 10
انرژی خورشیدی: 10
هیدروژن: 11
بیودیزل: 11
الکل: 12
نیروی الکتریکی: 12
خودروهای هیبریدی: 13
خودروهای برقی: 13
مقدمه: 17
منابع سلولزي 18
زباله‌هاي خانگي 20
جدول 2: منابع اوليه توليد الكل 20
كاربرد اتانول 21
اتانول به عنوان سوخت 22
مزاياي زيست محيطي اتانول 23
ديگر مصارف اتانول 25
محصولات جنبي ناشي از توليد اتانول 26
جدول 3: مقدار مصرف MTBE در سال 1381 به تفكيك پالايشگاه‌ها 28
روش‌‌هاي توليد اتانول از مواد ليگنوسلولزي 28
نتيجه‌گيري 29
جدول 4: قيمت يك ليتر بنزين نهايي 30
جدول 5: اثربخشي استفاده از اتانول و MTBE 30
جدول 6: قيمت يك ليتر بنزين نهايي 32
جدول 7: وضعيت مصرف بنزين و امكان جانشيني بنزين اتانول‌دار 32
مقدمه 34
تاریخچه 35
کاربردهای انرژی خورشید 36
استفاده از انرژی حرارتی خورشید 37
کاربردهای نیروگاهی 37
نیروگاههای حرارتی خورشید از نوع سهموی خطی 39
نیروگاههای حرارتی از نوع دریافت کننده مرکزی 40
نیروگاه‌های حرارتی از نوع بشقابی 42
دودکش‌های خورشیدی 42
مزایای نیروگاههای خورشیدی 43
الف) تولید برق بدون مصرف سوخت 43
ب) عدم احتیاج به آب زیاد 43
پ) عدم آلودگی محیط زیست 44
ت) امکان تأمین شبکه‌های کوچک و ناحیه‌ای 44
ث) استهلاک کم و عمر زیاد 44
ج) عدم احتیاج به متخصص 45
کاربردهای غیر نیروگاهی 45
الف – آبگرمکن‌های خورشیدی و حمام خورشیدی 45
ب – گرمایش و سرمایش ساختمان و تهویه مطبوع خورشیدی 46
پ – آب شیرین کن خورشیدی 46
ت – خشک کن خورشیدی 47
ث – اجاقهای خورشیدی 47
ج – کوره خورشیدی 48
چ – خانه‌های خورشیدی 49
سیستمهای فتوولتاییک 50
۱ – پنلهای خورشیدی: 50
۳ – مصرف کننده یا بار الکتریکی: 51
مصارف و کاربردهای فتوولتائیک 51
مصارف فضانوردی و تأمین انرژی مورد نیاز ماهواره‌ها جهت ارسال پیام 51
روشنایی خورشیدی: 51
سیستم تغذیه کننده یک واحد مسکونی: 52
سیستم پمپاژ خورشیدی: 52
سیستم تغذیه کننده ایستگاههای مخابراتی و زلزله نگاری: 52
نیروگاههای فتوولتائیک: 53
یخچالهای خورشیدی: 53
سیستم تغذیه کننده پرتابل یا قابل حمل: 54
مقدمه : 55
ويژگيهاي فيزيكي بيوديزل 60
بيوديزل چگونه ساخته مي‌شود؟ 60
بازار بيوديزل 61
نتیجه گیری : 64
پانوشت: 66
منابع: 66
فهرست منابع دکتر خوشنود: 67

 پیشگفتار :
استفاده، ساخت و تولید خودروهای هیدروژنی تا سال ۲۰۵۰ میلادی چندین برابر خواهد شد؛ اگر هزینه های میلیاردی این طرح ها تامین شود و شرکت های سرمایه گذار و علاقه مند به تولید خودروهای هیدروژنی بتوانند از موانع پیش رو عبور کنند. به این ترتیب می توان امیدوار بود تا سال ۲۰۵۰ میلادی، خودروها با سوخت هیدروژنی در سطح وسیع، جایگزین خودروها با سوخت های فسیلی یا همین خودروهای کنونی شوند.

چکیده :
فعالان محیط زیست معتقدند تنها راه جلوگیری از افزایش دمای زمین، تولید و استفاده از خودروهای هیدروژنی در سطح گسترده تا حد جایگزین شدن آنها با خودروهای کنونی و استفاده از سوخت های زیستی (سوخت های پاک) به جای سوخت های فسیلی، به عنوان سوخت خانه ها و واحدهای صنعتی است. در واقع هر چند در حال حاضر اجرای چنین طرح هایی، کمی سخت و پرهزینه به نظر می رسد، اما تا چند سال آینده، با گذر از بعضی موانع، به راحتی می توان از یکی از بهترین منابع انرژی قابل تجدید، یعنی هیدروژن استفاده کرد.   در این پژوهش به بررسی انواع سوخت های پاک پرداخته شده است و ویژگی ها ، مزابا و معایب هر یک مورد بررسی قرار گرفته است ، در گزارش های دریافتی از فعالان محیط زیست اعلام شده، با طرح جایگزینی سوخت هیدروژنی در بخش های مختلف به ویژه صنعت خودروسازی، تا سال ۲۰۵۰ میلادی، میزان استفاده از سوخت های فسیلی در ناوگان حمل و نقل بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته تا صد درصد کاهش خواهد یافت، علاوه بر اینکه با استفاده از این طرح ها، میزان تولید و انتشار آلاینده Co۲ به میزان چشمگیری کاهش می یابد، چرا که اصلی ترین منبع تولید این آلاینده، سوخت های فسیلی مورد استفاده در بخش های مختلف به ویژه خودروها است. به عقیده آنها برای دستیابی به این هدف، نیاز به برنامه ریزی صحیح، اعم از طرح های امنیت انرژی و سیاست های زیست محیطی قابل اجرا حتمی است. براساس آمار، تنها در امریکا ۴۴ درصد از مصرف سوخت های فسیلی در بخش حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد که به این ترتیب، بیش از ۲۰ درصد از آلاینده دی اکسیدکربن از این طریق به هوای استنشاقی وارد می شود.

انرژی خورشیدی:
استفاده از انرژی بی پایان خورشیدی، سال ها است که مورد توجه خودروسازان قرار دارد. مهم ترین ویژگی انرژی خورشیدی، نامحدود بودن و پاکیزگی مطلق آن است؛ اما مانع اصلی استفاده از نیروی خورشیدی، تغییرات جوی و ابری شدن هوا است که معمولاً چندان قابل پیش بینی نیست. در ضمن صفحات بزرگ جذب انرژی خورشیدی و باتری های سنگین ذخیره آن، عملاً چابکی و تحرک اتومبیل را کم می کند. با این حال، پاکیزگی صددرصد انرژی خورشیدی همچنان مورد توجه تمام خودروسازان است.

هیدروژن:
هیدروژن بی تردید یکی از پاک ترین سوخت های موجود محسوب می شود، اما هیدرولیز آب و به دست آوردن هیدروژن خالص هزینه های زیادی می طلبد. شاید به همین دلیل است که استفاده از هیدروژن برای تعدادی از کمپانی های خودروسازی، هنوز در مرحله تحقیق و پژوهش است. در محیط های شهری نیز تنها بعضی از کشورها، هیدروژن را به عنوان سوخت اتوبوس های درون شهری به کار گرفته اند. در ضمن خاصیت انفجاری هیدروژن نیز از محبوبیت آن برای استفاده در خودروها کاسته است.

بیودیزل:
موتورهای دیزل با مصرف گازوئیل (نفت گاز) کار می کنند اما چندی است که بحث استفاده از بیودیزل بالا گرفته است. در بیودیزل از روغن های گیاهی، چربی های حیوانی و روغن های سنگین به عنوان سوخت استفاده می شود. ویژگی این مواد اولیه بازیافت و بازگشت آسان آنها به چرخه طبیعت است. تهیه روغن های فوق از طریق کشت و فرآوری به دست می آید؛ اما هنوز فاصله زیادی با مصرف عمومی دارد.

الکل:
اتومبیل های مسابقات مشهور آمریکا، موسوم به «ایندی 500» همگی از اتانول خالص استفاده می کنند. اتانول نوعی الکل است که به هنگام احتراق، نیروی بیشتری نسبت به بنزین تولید می کنند. حتی بعضی از اتومبیل های غیرمسابقه ای مانند فورد تا رولی FFV نیز به گونه ای طراحی شده اند که می توانند هم از اتانول و هم از بنزین استفاده کنند. درصد آلایندگی اتانول نیز پائین و در حد قابل قبولی است اما قیمت بالای آن، مهم ترین مانع برای فراگیر شدن استفاده از آن محسوب می شود.

نیروی الکتریکی:
با توجه به تخریب لایه ازن به وسیله سوخت های فسیلی مدت هاست که استفاده از نیروی الکتریکی برای رانش اتومبیل در قالب موتورهای هیبریدی، پیل سوختی و تمام برقی مطرح است. در حال حاضر بعضی از خودروهای جهان مجهز به باتری های قابل شارژ الکتریکی است اما از بدو شروع تحقیقات بر روی خودروهای تمام الکتریکی، معضل باتری های سنگین، نخستین و مهم ترین معضل برای حرکت این اتومبیل ها به حساب می آمده است. شاید به همین دلیل است که تنها 3 درصد اتومبیل های سراسر جهان با نیروی ...
 


 


خرید و دانلود | 5,500 تومان
نوع فایل :WORD | تعداد صفحات :69

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط