فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
بهترین مکان برای پیدا کردن تمام مقالات و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1394/02/02
تعداد محصولات اضافه شده : 315
تعداد فروشهای کاربر : 420
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه

   تحقیق در مورد رضايت شغلي

حسین کوهستانیان 1395/12/08 دسته بندی : پروژه و مقاله 0

دانلود تحقیق اصول سرپرستی در مورد رضايت شغلي

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 56

 

 

 

دانلود تحقیق اصول سرپرستی در مورد رضايت شغلي

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 56

 

 

 

 

بخشی از متن:

مقدمه

در جوامع امروزي كه افراد بخش قابل توجهي از فعاليتهاي روزانهشان را صرف كسب درآمد ميكنند و يا از طريق آموزشهاي مختلف خود را براي فعاليتهاي شغلي آماده ميسازند، به همين دليل بحث از اشتغال و بررسي همه جانبه در خصوص ماهيت آن اهميت زيادي پيدا نموده است. زيرا ممكن است اين افراد فاقد مهارتهاي لازم باشند، علاقمند نبوده و يا از شغل خود ناراضي باشند. اما قسمتي از انگيزهها و بهرهوري در شغل به هماهنگي بين خصوصيات شغلي با تواناييها ، نيازها ، علايق و ارزشهاي افراد بستگي دارد. اين هماهنگي سبب رضايت شغلي فرد ميگردد و فقدان آن سبب نارضايتي، رضايت و عدم رضايت از شغل باكل زندگي فرد در ارتباط است و ميتواند سبب شود كه فرد در زندگي بهتر و راحتتر باشد يا نباشد. به همين جهت است كه به شغل و عوامل مرتبط با آن نظير رضايت شغلي توجه بيشتري ميشود و اين در حالي است كه فردي سعي دارد شغلي را انتخاب كند كه علاوه بر تأمين نيازهاي مادي از نظر رواني نيز او را ارضاء كند.

رضايت شغلي يكي از عوامل مهم در رضايت از زندگي است و تمام رفتارها و روابط انسان بطور مستقيم و يا غير مستقيم از چگونگي اشتغال او متأثر است. بنابراين بهتر است به فرد كمك شود تا بتواند شغل مناسبي را انتخاب كند. براي ايفاي نقش آماده شود، و به طور رضايتبخشي به شغل خود ادامه دهد.

بعد از جنگ جهاني دوم شناخت عواملي كه ميتواند موجب رضايت شغلي و تشويق افراد بكار شود ايجاد شرايط و ترتيب روشهاي كار به نحوي كه كاركنان به بهترين وجه بتوانند در ضمن مساعيشان بسوي هدفهاي سازماني و هدفهاي خود نيز پيش بروند، بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت.

كاركنان سازمانها از لحاظ استعداد، خصوصيات خلقي، خواستها، تمايلات و احتياجات با يكديگر متفاوتند و در اغلب آنان يكنوع انحراف و خودسردي وجود دارد كه مانعب اجراي وظايف شغلي و پيروي از نطق مدير و مديريت ميگردد. بدين لحاظ عنايت به خواستهها و نيازهاي كاركنان يكي از ضرورتها و الزامات اداري امور سازمانها است، چه تمايلات و ساير خصوصيات خلقي افراد بنحوي بارز در چگونگي رفتار آنان و نيل به هدف مطلوب و همچنين در كارآيي سازمان اثر ميگذارد. بعبارت ديگر انسان را بايد در جهت برآورد تمايلات خويش تحريك كرد تا فعالانه تن به خدمت دهد.

موضوعهاي روانشناسي كاركنان به ويژه رفتار سازماني و اثر آن از سالهاي اخير بيش از پيش مورد توجه دانشمدنان قرار گرفته است. شايد يكي از دلايل آن ميزان دشواريهايي است كه مديران سازمانها در دورههاي مختلف كاري خود با آن مواجه هستند. براي پيبردن به اهميت اين موضوع ميتوان دلايل چندي را عنوان كرد. نخست آنكه هر سازمان علاوه بر لزوم در دست داشتن منابع مادي و مالي نياز به نيروي انساني دارد. بنظر دانشمندان علم مديريت مانند كنيز و كان مديران نبايد فقط در پي جذب انساني براي سازمانها باشند، بلكه بايد در نگاهداري اين منابع نيز كوشش فراوان بكار برن. ديگر آنكه بايد سياست گذاريها را طوري سازمان داد تا كارمندان در حاليكه كار و وظيفة خود را انجام ميدهند، نوعي وابستگي و دلبستگي نيز به كار و سازمان پيدا كنند و بعبارت ديگر سازمان را همچون خانة خود دوست بدارند. به بيان ديگر براي آ‹كه سازماني اثر بخش باشد، بايد جنبههاي انگيزش كار، مشاركت در كار و استفاده از عوامل رواين و رفتاري را در مناسبترين بخشهاي برنامهكاري خود جا دهند.


خرید و دانلود | 3,000 تومان
نوع فایل :word

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط